Reuters: Not Just Hackery, Incompetence (and hackery)

Apparently they don’t have editors at Reuters.  Or fact-checkers.  Or journalists.

The errors in this hit piece on Senator Marco Rubio are simply dumbfounding.  Matt Lewis found seven factual errors.

And we’re not just talking about minor errors.  In a piece designed to make Rubio look like he has financial problems, Reuters claims that the Senator has missed payments on his home and his student loans.  He hasn’t.  (Almost comical: They report that Rubio voted against Sonia Sotomayor.  Rubio wasn’t even in the Senate when she was confirmed.)

Powerline calls it the “Worst News Story of 2012.”

Reuters’ theme is that Rubio criticizes extravagant federal spending and deficits, but has had financial problems himself. The article is basically one false statement after another, leavened with quotes from Democratic strategists.

At Politico, Dylan Byers reports that:

Reuters is still kicking itself over an article about Republican golden boy Senator Marco Rubio that yielded five corrections yesterday and may have warranted more.

One senior staffer at Reuters described the episode to me as a “fiasco,” another as a “disgrace.”

It was so bad, in fact, that the editors and writer involved have been asked not to talk about it. (I reached out to editors David Lindsey and Eric Walsh, but have not heard back.)

Powerline also speculates on a motive:

This is, of course, battlefield preparation. Reporters know that Rubio is going to be a major player on the national scene, so they are doing what they can to protect their party by taking him down a peg.

Speak Your Mind

*

Connect